DAY 2
Assalamualaikum...
I'm in college now...
Waiting for Mr. Farhan, my Law Lecturer in and get my law paper back...
Haha,
Orang pulun study, aku pulun tulis blog ya...
Haha, it's me...
Just accept me the way I am, kay?
Hahahahahahhahaha... :)
Meaning behind my blog name is it?
Nak blog mana satu?
Haha...
I have total of four blog....
Okay...
Lets us write one by one...
This blog, its url is http://amienieya.blogspot.com
Why?
Amienieya stand for my full name
Amimah - Amie
Hasniyah - Nieya
AmieNieya...
Hehehe...
The blog title is Amienieya?! That's me!
This name I put as a blog title because this is where I tell the story of me...
I never have any intention to get all people read my blog...
As long as I can write...
My life will be full with colours...
So, that's why I tell all my stories there...
When' I have the mood to write...
hehe
My second blog...
The url is http://mim-hasniyah.blogspot.com...
Why Mim-Hasniyah?
Mim is the name of people and family call me...
Although I am the last daugter and the last child...(If my last nephew is not considered as my parents' last child) hehe... No one is calling me adik or whatever panggilan manja...
Ehmm... Rasa macam kalau panggil macam tu, rasa diri sendiri pelik...
So, let's just call me Mim, okay?
Hasniyah is my second name after Amimah...
So, Mim Hasniyah is my name...
I always put my name as I think name is always bring up and show what and how the person is...
Name contains a very deep meaning and names could always bring us to the right way...
Sebab tulah, kena bagi nama yang ada maksud yang baik untuk anak-anak...
Nama adalah panggilan yang akan menjadi doa...
Jangan harap sedap aje...
Puteri... Ada maksud ke, yang?
Kalau macam Aimy... Maksudnya keberkatan...
Orang yang panggil berkat, orang yang nama AImy pun berkat...
Apa maksud Amimah?
Hehe...
Seganlah... Haha... Gatal jugak aku ni...
Amimah comes from the word Imama... means leader...
Okay, jangan search kat himpunan nama-nama nama Amimah ni okay?
Haha... Nanti mesti semua orang akan gelak...
And never say anything about that if you found it...
Haha... THIS IS WARNING!!
Hasniyah is derived from the word Hasana...
Means, baik...
Ksimpulannya?
I have problems when it come to conclusion...
So, I don't want to do any conclusion unless I am told to do so...
Haha...
Mim? The 24th alpahabet in huruf Jawi Hijaiyah... (is the spelling right?)
ALLAH jua yang mengetahui maksudnya...
Okay... the blog name is DAYDREAMING TO BE A NOVELIST...
Okay, thats right...
I always daydreamt to be a novelist and my first attempt had failed...
Haha, nak tau, gilah bukak blog tu baca...
The third blog is my private blog...
The url is http://mimhasniyah.blogspot.com
I don't give the link as this is my private blog...
Bukak pun takkan boleh bukak punyalah...
Titlenya All My Secrets Are Being Revealed Here!!
Sebab semua secreto de amor aku, aku tulis kat situ...
hahaha...
Hah, lagi satu sebenarnya dulu blog aku yang second tu pakai nama anishasni...
Tapi aku tukaq sebab ada 'kawan' aku cakap, benda tu link ke bible punya link..
takut aku...
Sebab tu aku tukaq daripada anis hasni jadi mim-hasniyah...
Hah, cakap fasal anis hasni...
anis tu sebab nama kakak kakak aku semuanya ada anis kat depan,
aku ja tak dak...
jealouslah konon2nya...
Hasni tu pulak short term dari Hasniyah...
Hah tu jelah...
Hah, blog aku yang keempat, urlnya http://amicoforever.blogspot.com
Ni, blog aku ngan kawan-kawan aku...
Hani, fyda, pain, ngan miera...
amico tu maksudnya kawan dalam bahasa Itali...
So maksudnya friends foreverlah macam tu...
Blog titlenya, ITS OUR LIFE!! FULL OF COLOURS!!
Sebab hidup kami sentiasa ada colour....
Hahahahahaha....
Itu jelah...
See ya later...
Wassalam...
I'm in college now...
Waiting for Mr. Farhan, my Law Lecturer in and get my law paper back...
Haha,
Orang pulun study, aku pulun tulis blog ya...
Haha, it's me...
Just accept me the way I am, kay?
Hahahahahahhahaha... :)
Meaning behind my blog name is it?
Nak blog mana satu?
Haha...
I have total of four blog....
Okay...
Lets us write one by one...
This blog, its url is http://amienieya.blogspot.com
Why?
Amienieya stand for my full name
Amimah - Amie
Hasniyah - Nieya
AmieNieya...
Hehehe...
The blog title is Amienieya?! That's me!
This name I put as a blog title because this is where I tell the story of me...
I never have any intention to get all people read my blog...
As long as I can write...
My life will be full with colours...
So, that's why I tell all my stories there...
When' I have the mood to write...
hehe
My second blog...
The url is http://mim-hasniyah.blogspot.com...
Why Mim-Hasniyah?
Mim is the name of people and family call me...
Although I am the last daugter and the last child...(If my last nephew is not considered as my parents' last child) hehe... No one is calling me adik or whatever panggilan manja...
Ehmm... Rasa macam kalau panggil macam tu, rasa diri sendiri pelik...
So, let's just call me Mim, okay?
Hasniyah is my second name after Amimah...
So, Mim Hasniyah is my name...
I always put my name as I think name is always bring up and show what and how the person is...
Name contains a very deep meaning and names could always bring us to the right way...
Sebab tulah, kena bagi nama yang ada maksud yang baik untuk anak-anak...
Nama adalah panggilan yang akan menjadi doa...
Jangan harap sedap aje...
Puteri... Ada maksud ke, yang?
Kalau macam Aimy... Maksudnya keberkatan...
Orang yang panggil berkat, orang yang nama AImy pun berkat...
Apa maksud Amimah?
Hehe...
Seganlah... Haha... Gatal jugak aku ni...
Amimah comes from the word Imama... means leader...
Okay, jangan search kat himpunan nama-nama nama Amimah ni okay?
Haha... Nanti mesti semua orang akan gelak...
And never say anything about that if you found it...
Haha... THIS IS WARNING!!
Hasniyah is derived from the word Hasana...
Means, baik...
Ksimpulannya?
I have problems when it come to conclusion...
So, I don't want to do any conclusion unless I am told to do so...
Haha...
Mim? The 24th alpahabet in huruf Jawi Hijaiyah... (is the spelling right?)
ALLAH jua yang mengetahui maksudnya...
Okay... the blog name is DAYDREAMING TO BE A NOVELIST...
Okay, thats right...
I always daydreamt to be a novelist and my first attempt had failed...
Haha, nak tau, gilah bukak blog tu baca...
The third blog is my private blog...
The url is http://mimhasniyah.blogspot.com
I don't give the link as this is my private blog...
Bukak pun takkan boleh bukak punyalah...
Titlenya All My Secrets Are Being Revealed Here!!
Sebab semua secreto de amor aku, aku tulis kat situ...
hahaha...
Hah, lagi satu sebenarnya dulu blog aku yang second tu pakai nama anishasni...
Tapi aku tukaq sebab ada 'kawan' aku cakap, benda tu link ke bible punya link..
takut aku...
Sebab tu aku tukaq daripada anis hasni jadi mim-hasniyah...
Hah, cakap fasal anis hasni...
anis tu sebab nama kakak kakak aku semuanya ada anis kat depan,
aku ja tak dak...
jealouslah konon2nya...
Hasni tu pulak short term dari Hasniyah...
Hah tu jelah...
Hah, blog aku yang keempat, urlnya http://amicoforever.blogspot.com
Ni, blog aku ngan kawan-kawan aku...
Hani, fyda, pain, ngan miera...
amico tu maksudnya kawan dalam bahasa Itali...
So maksudnya friends foreverlah macam tu...
Blog titlenya, ITS OUR LIFE!! FULL OF COLOURS!!
Sebab hidup kami sentiasa ada colour....
Hahahahahaha....
Itu jelah...
See ya later...
Wassalam...
Comments